آموزش و پرورش باید امامی را معرفی کند که پاسخگوی مشکلات جامعه باشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عصر امروز حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی درپانزدهمین همایش بزم اندیشه که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد؛ با بیان این که امام نقطه تلاقی سه آرمان، استقلال، آزادی و دین است، اظهارکرد: اگرسخن از امام می گوییم برای این است که امام پرچم و عَلم آینده بهینه ماست.

نوه حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به این که مردم امام و حرف امام را دوای درد خود شناختند، تصریح کرد: اگر چنین نبود اینگونه به دنبال امام راه نمی افتادند، مردم او را انتخاب کردند چون دقیقا دست روی دردآنها گذاشته است و درمانش را ارائه می دهد .

وی با بیان این که اگر می خواهیم امام در جامعه بماند باید سخن امام دوای درد جامعه باشد، تصریح کرد: اگر چنین باشد خود مردم به دنبالش می روند. شما باید امامی را معرفی کنید که پاسخگوی مشکلات جامعه باشد. امام رمز سعادت آینده جامعه است. باید امام مشکل شناس و مشکل گشا را معرفی کنیم و به جامعه بباورانیم که درمان دردهای شما این است و در این راه باید از ابزارهای جدید استفاده کنیم و آموزش و پرورش از ابزاری قوی در این زمینه برخوردار است.

نوه حضرت امام خمینی(ره) سازمان دانش آموزی را یکی از مجموعه های قوی آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: این سازمان توانسته است موضوعات را از محدوده کتاب و کلاس خارج کند و با جوان و نوجوان ارتباط قوی برقرار کند.

وی با تاکید بر این که امام پایه گذار و مجری یک مکتب است، افزود: امام دارای یک مکتب سیاسی است که ریشه های علمی، عرفانی و فکری دارد و آن را اجرا کرده است.

یادگار امام ادامه داد: هرچه از نسل اول انقلاب می گذرد دست ما از کسانی که می توانند مفسرین و شارحان آثار امام باشند و به ما کمک کنند کوتاه می شود. بعد هم احتیاج به امام شناسانی داریم که از پایه به شناخت آرا و نظرات امام مسلط باشد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: وقتی نام مبارک سید الشهداء در جای خود قرار بگیرد از دل آن حسین فهمیده بیرون می آید و وقتی امام زمان در جای درست قرار بگیرد از آن انتظار پدید می آید و این انتظار حرکت ایجاد می کند .

وی تصریح کرد: اگر تناسب اندیشه های امام رعایت شود این جامعه نباید فقر ، تبعیض و فساد داشته باشد. البته همیشه مشکلاتی در جامعه وجود دارد ، مهم این است که جهت و سرعت حرکت درست و عقلایی باشد

بخش: